donderdag 24 november 2011

Uncharted 3

Uncharted 3's verhaal klinkt bekend. Ze hebben dezelfde cast van personages in de knappe held Nathan Drake en zijn ervaren mentor Victor 'Sully' Sullivan en dezelfde algemene ideeen van een verloren stad die Drake moet vinden voordat de slechteriken er komen. Maar dit is niet de game die voor kwam. De grootste kracht van Uncharted 3 is zijn onvoorspelbaarheid. Vanuit de gelagkamer brawl die het spel opent en introduceert haar nieuwe melee-systeem naar een mid-game gesprek tussen villainess Katherine Marlowe en Drake die letterlijk herdefinieert een van de pijlers van deze franchise, wist ik niet wat te verwachten in Uncharted 3. Naughty Dog vernietigt het verraad / draai-formule gebruikt in de eerste twee wedstrijden en richt zich op Nate en Sully's relatie. Het neemt je mee naar de afgrond van de Uncharted kenmerken je zou verwachten, laten we je staren ze, en dan bocht in een andere richting. Ja, de gameplay draait nog steeds rond klimwanden en schieten op bad guys, maar verfijning gevonden die mechanica. Voor de eerste keer, de woorden "fun" en "nuttig" te beschrijven melee combat. Onhandige stealth Uncharted 2 onderdelen van niet meer bestaan. Hardlopen door de levels en het nemen van te dekken wordt niet oud, want Naughty Dog heeft zoveel gedaan aan de gameplay samen te voegen met het verhaal, het perfectioneren van de pacing en het maken van alles er fantastisch in het proces dankzij de cutting edge graphics en een uitstekende cinematografie. Het eindproduct stijgt tot boven wat de knoppen doen en hoe je manoeuvreren Drake. Noemen het een spel verkoopt Uncharted 3 korte. Dit is een ervaring, een compleet pakket.


Toen ik rant over waarom Uncharted 3: Drake's Deception is beter dan zowat alles op de markt - over de reden waarom ik denk dat het mijn nieuwe favoriete spel aller tijden - ik praat niet over de vuurgevechten, de nieuwe mogelijkheid om granaten te gooien terug naar vijanden of het verzamelen van het spel 101 goed verborgen schatten. Ik praat over de hartverscheurende gedeelte waar Drake wordt door hemzelf en volledig verloren. Op een bepaalde manier, dit is wat Naughty Dog is gebouw om de laatste vier jaar. Spelers weten de Uncharted cast. De meeste houden van de scherts tussen Drake en Sully, de liefdesgeschiedenis tussen Elena en Drake of de one-liners Drake schreeuwt om zichzelf als het spel vordert. Naughty Dog creƫerde een universum hier dat de spelers zich verbonden voelen met, maar nogmaals, de ontwikkelaars speelgoed mee. Ze voegen dingen die de mentor / leerling relatie naar een ander niveau. Zij invulling backstories, ze breken obligaties, en ze maken ons het gezicht van de personages 'ergste angsten. En, nee, deze angsten zijn niet clowns.

Dit was weer mijn blog voor deze keer!

Ciaoo! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten